Monday, November 13, 2006

Hva jeg vil

Vi fikk nå i oppgave å skrive en liten refleksjon over et valgfritt emne, noe jeg alltid finner meget spennende. Det eneste jeg synes er litt kinkypinky da er at jeg kunne gjerne tenke meg litt mer tid enn 10 min.! I det vi fikk oppgaven begynte hjernen min straks å lete opp i gamle arkiver inni den tinywiny hjernen min og prøvde å dra frem et tema jeg finner interessant å reflektere over.

Da slår det meg at nettopp det jeg gjør akkurat nå er egentlig ganske spennende og merkelig, og jeg bestemmer meg for å reflektere litt over denne fantastiske evnen hjernen har.

Hjernen: inntar og observerer omverdenen, arkiverer disse inntrykkene og gir vår underbevissthet idéer og forventninger til omverdenen. Slik kunne jeg fortsatt over flere sider og snakket om hvilke utrolige evner hjernen har, men jeg har begrenset med tid, så jeg må korte inn litt.

Det jeg vil frem til er at det er merkelig* oioi, rakk ikke mer nei. treig til å skrive jeg. I'll be back og reflektere mer, og få litt orden på alle tankene som ble spyttet ut på denne skjermen. Nå følte jeg det bare ble hulter til bulter. Hm. Det var merkelig å skrive hultertilbulter i tre forskjellige ord..!

Anywhoo.. I'll be back.

3 comments:

FredrikO said...

Syns det er kult hvordan hjernen kan tenke en ting og så snu seg helt rundt dagen etter.

For eksempel fylla: det er utrolig morro der og da, men dagen etter tenker du at du aldri skal drikke ever again :P

Shatavari, Samsara said...

Haha. sant

Eveline said...

Morsomt reflekteringstema, Siw.